Vervangen distributieriem: welke garage en wat kost 't?

  • Rotharian

    Mensen,

    Ik geloof dat deze vraag al eens is gesteld op dit prikbord maar als ik ‘zoek’ kan ik het topic niet meer vinden….dus bij deze stel ik de vraag nog maar is!

    Ik heb zelf een fiat Bravo HGT uit eind '96. Volgens de Fiat-dealer is het tijd om de distributieriem te vervangen. Prima, zei ik, maar wat gaat me dat kosten?

    Ik viel flauw toen ze het bedrag noemden: zo'n 850 euro'tjes! Nu ben ik niet te beroerd om iets te dokken maar ik vind dit toch wel heeel erg veel. Zeker omdat ik de auto nog geen jaar geleden bij de Fiat dealer heb gekocht!

    Heeft iemand ervaringen met het vervangen van de distributieriem en de prijs die hiervoor betaald moest worden? En is het bij een vakgarage wellicht goedkoper?

    Tips/ervaringen zijn welkom!

    Grt, Rotharian.

  • JOLIJN

    Heb pas van mijn fiat punto distributieriem vervangen en nog een spanrol geloof ik

    dealer vroeg 250 euro en ik heb de punto naar een garage gebracht waar mijn man altijd met zijn alfa komt want het is tenslotte allemaal italiaans.

    En daar betaalde ik nog geen 150 eurodus dat scheelde al weer 100 met een dealer.Toen ik het hier navroeg kreeg ik als advies ga bij verschillende informeren en inderdaad het scheelt.

  • marcel

    het probleem is waarschijnlijk dat bij een HGT (2.0liter 5 cilinders) het blok er uit moet. Waarschijnlijk staat er wel iets in het instructieboekje over de nominale sleuteltijd voor zoiets.

  • Hgvankrieken

    Je koopt wel een gebruikte auto maar het is wel lullig. Laat de riem wel bij een dealer vervangen ,want je hebt er speciaal gereedschap voor nodig en dat hebben de meeste garages niet of ze moeten het lenen van de dealer. De prijs hangt van het werkplaatsuurtarief af en dat maakt het verschil tussen de verschillende garages. De tijd is vast , ik meen een uur of 10 dus reken maar uit wat het kan schelen als het uurtarief veel scheelt onderling.

    Ciao Marcel

  • Remon

    Schijnt ook makkelijke te kunnen: motorsteunen los maken aan een kant en vervolgend met een buis het blok laten kantelen…Scheelt erg veel werkplaatstijd. Even navragen dusHgvankrieken schreef:

  • K.Goertz

    Renault Megane cc 1600 bj 2005

  • thei

    Kun je voor een Renault beter hier navragen http://renault.startpagina.nl/prikbord/

  • benno

    mijn vraag is wat kost een distrubutie riem vervangen van een chevrolet transport 3.4 2001 ??

  • thei

    http://chevrolet.startpagina.nl/prikbord/

  • Neslanovic

    Wat kost vervangen distributieriem bij audi A4 2004 tdi.