tikkende punto II motor

• jeffrey

ben in bezit van een punto II van 2002 1.2 8v, benzine ,alleen tijdens de afgelopen wintermaanden heb ik last gehad van een hard tikkend en rauw motorgeluid.

alleen bij tempraturen onder nul .

het geluid hield aan van koude start tot bijna bedrijfstempratuur.

denk hierbij aan tikkende kleppen en het gluid van een dieselmotor.

heeft iemand die zelfde ervaring, of weet iemand wat het kan zijn.

• Gerard

Het zou kunnen zijn dat de kleppen niet helemaal juist zijn afgesteld of dat er wellicht verkeerde motorolie gebruikt is.

Ik heb zelf ook een tikkend geluid in de motor (Punto II Sporting) maar dan alleen als 'ie stationair draait. Wanneer ik de koppeling intrap is het geluid weg. Volgens de garage komt dat door het lage toerental dat de stationair motor draait.

• challie

Ik heb het zelfde probleem.Ik denkt komt door de temp, ik rij gewoon door .

• Erwin

Jeffrey,

Mijn vrouw heeft een punto II uit 03-2003 en ook een 1.2-8v. Deze heeft, ook bij dit weer, bij het starten en warmlopen het tikkende geluid. Als de auto even gelopen heeft is dit weg. Haar zus heeft dezelfde auto (twee weken ouder) en hetzelfde geluid.

• jeffrey

Bij de garage hadden ze het geconstateerd als het geluid van de klep van de van de benzinedamp retour , deze zou bij lage temperaturen een harder geluid kunnen maken.

alleen was ik hier niet helemaal tevreden over,aangaande de moderne techniek zou je denken dat dit eigenlijk niet meer voor mag komen .

maar ik heb inmiddels vernomen dat meerdere mensen hier last van hebben.

ik ben dus toch een beetje gerustgesteld.

bedankt voor de reactie.

• jeffrey

dan zal het inderdaad wel zo horen lijkt mij.

het is alleen wel even schrikken als je er zo even mee geconfronteerd word.

dank voor de reactie.