startproblemen bij warme motor

• gerard

hallo ik heb een probleem met m'n fiat bravo '96 als de motor koud is start die probleemloos (starten en lopen), maar als die warm is en ik moet hem opnieuw starten dan krijg ik hem haast niet aan de praat, na zes zeven keer starten dan pakt die hem meestal de garage heeft al een keer de bdp sensor vervangen maar dat is het niet want het probleem doet zich nog steeds voor wie weet hier mischien antwoord op

• Petero

Moeilijk aanslaan na kort stilstaan komt meestal door ophoping van verdampte benzine in het inlaatspruitstuk. Bij een injectiemotor door het nadruppelen van de verstuiver(s).

Maar als de auto LANG heeft stilgestaan is de benzinedamp weer gecondenseerd, waardoor de motor weer wel vlot wil aanslaan.

Het kan zijn dat je jouw verstuivers moet reinigen, of vervangen.

• Petero

Haha, ik zie net in een andere post dat het inderdaad je verstuiver was. Ik lees nu pas voor het eerst alle posten hier..en ik vind het prikbord nogal onoverzichtelijk met al die datums.

Groet Petero

• gerard

petero bedankt voor de informatie maar ze waren er bij de garage eindelijk achter gekomen dat het de injektor was mijn vraag aan jou is nu is de injector hetzelfde als de verstuiver en nog een vraag de garage heeft er een nieuwe injector ingezet omdat die bleef hangen (een duur geintje trouwens) als die warm was hebben ze me niet in de boot gehad dat ze er helemaal geen nieuwe in hebben gezet maar hem alleen maar hebben schoongemaakt bedankt alvast voor je reactiePetero schreef:

>

> Haha, ik zie net in een andere post dat het inderdaad je

> verstuiver was. Ik lees nu pas voor het eerst alle posten

> hier..en ik vind het prikbord nogal onoverzichtelijk met al

> die datums.

> Groet Petero