Benzinelucht in auto

• bram

Hallo,

Ik heb een fiat punto. Als ik met met de ramen open rijdt gaat het enorm naar benzine en uitlaatgassen stinken in de auto. Weet iemand waardoor dit komt?

Bram

• Marike

Hallo Bram,

Ik heb een cinqeucento en heb hetzelfde probleem. Bij komt het met name voor als ik de tank volledig vol heb en het heel warm weer is. Mijn garagehouder weet niet waar dit vandaan komt, maar heeft nu als noodoplossing een gaatje in mijn tankdop geboord, waardoor eventuele dampen die door overdruk ontstaan weg kunnen! Als ik weet wat een betere en milieuvriendelijkere oplossing weet, dan hoor je het. Kennelijk een fiat-probleempje!

Groeten

Marike

• Branco

Dit is niet alleen een fiat probleempje, komt bij meerdere merken voor…

Helaas weet ik niet waar het door komt…:-S

• Daan

Heb dit probleem ook gehad bij mijn Qinquecentootje en dat lag aan een benzineslang in de motorruimte waarvan het klemmetje (om hem op de benzinetoevoer naar de motor vast te klemmen) los zat. Nieuw klemmetje erop en klaar was Kees!! Heb er verder geen last van gehad.

Groeten,

Daan

• Marike

Hallo!

Inmiddels is het stankprobleem bij mij nu opgelost. Ik heb mijn auto daarvoor wel laten keuren bij de ANWB en daar kwamen ze erachter dat er een lekkage bij de hals van de tank zat. Ben daarna naar mijn garagehouder gegaan. Kon het in eerste instantie niet vinden maar nadat we met de oude tankdop in de tank zijn gaan rijden, dreef de benzine eruit in de bochten (naar rechts). Inmiddels heb een gloednieuwe tankdop (van Fiat uit Italie) in mijn tank zitten en sindsdien geen problemen meer!

Groeten

Marike