Hoe kan ik van een seicento de handrem stellen?

• Jackie

Weet toevallig iemand of je van een Seicento, gemakkelijk de handrem kan stellen. Nu moet ik namelijk de handrem helemaal om hoog trekken voordat hij pas gaat remmen. Als het stellen van de handrem gemakkelijk te doen is;

welk gereedschap heb je nodig? en hoe met je het dan doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want dat scheelt weer een rit naar de dealer!

• Gert

stel je vraag eens bij de seicento club misschien dat iemand het daar weet

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=21665

Groetjes Gert

• Daan

Hai Jackie,

Als het goed is, is het handremprincipe hetzelfde als bij mijn Cinquecentootje waarbij de dealer de handrem onder mijn toeziend oog heeft bijgesteld na dezelfde klachten als die van jou .

Er zit namelijk en soort stelschroef (schroefdraad) onder de auto die gekoppeld zit aan de kabels die naar de achterremmen gaan. Die zou je dus was een kunnen draaien zodat de kabels strakker komen te staan en dus de slag van je handrem wordt verkort (en je dus eerder “remt met je handrem”). Vaak is een simpele moersleutel al voeldoende om dit uit te voeren.

Suc6!

• Fred

Hallo,

Midden onder de auto achter de bak zitten de stelbouten 2 stuks, doe een steeksleutel om 13 om de voorste bout daarna een ringsleutel 13 om de achterste.

Draai de achterste los van de voorste, daarna met een ringsleutel 13 de voorste bout opdraaien tot je de juiste slag in je handrem hebt.

Vervolgens de achterste bout weer strak aan de voorste draaien en klaar is kees.

Succes gr Fred.