Beste Corine
Ik ben zelf in het bezit van 2 fiats 127, de 1 is een 86' kleur blauw type Brasil 1050 met de 5-bak. Helaas zijn de remzuigers v/d schijfremmen slecht, balen want er is voor 400 euro geinvesteerd om hem weer door de keuring te krijgen. Handremkabel, 2 versnellingsbakhoesjes, 1 stuurashoes, remschijven, dynamo, uitlaat opgangrubber. Vervanging v/d remzuigers kost 95 euro per kant ex btw ex arbeidsloon. Omdat we toch wat verder met vakantie wilde is er een nissan sunny aangeshaft, gelijk maar de allerduurste versie met alle toeters en bellen. Maar het rijden in zo'n fiat 127 blijft leuk. Helaas heb ik overwogen om de auto als donor auto te gebruiken, of er moet een koper zijn die hem wil kopen want hij staat nu zo'n 4 maanden stil, maar het is starten en lopen en het plaatwerk is voor een fiat nog (op de bekende plekken na) in hele goede staat.
De tweede fiat 127 is de 127 1300 sport uit 82' , een zeldzame verschijning tegenwoordig. Deze auto is vorig jaar mei aangeschaft. De auto is 12 jaar geleden gerestaureerd/opgeknapt en is daarna als boodschappen auto gebruikt. Vervolgens 2,5 jaar in een stalling gezet om hem daarna te koop te zetten op marktplaats. Ik heb de auto overgenomen voor 600 euro en na 2,5 jaar starte de auto ook nog, alleen de ontsteking op tijd gezet en ik ben rijdend naar huis gereden. Ik ken je vertellen dat dit een totaal andere auto is vergeleken met de normale versie. In delen neerklapbare achterbank, digitaal klokje bij achteruitkijkspiegel, verstelbare buitenspiegels van binnenuit, ruitenwisser met interval, toerenteller, oliedrukmeter, en wat een acceleratie en een topsnelheid (180) zit er in dat ding, maar ook deze auto behoeft enige aandacht.
Dan rest er nog een auto en dat is een fiat 850 special ui 68' van de eerste lichting, ook dit is een restauratie project. Genoeg werk te doen dus.
Ook ik heb zitten denken aan fiat 127 club maar door tijdgebrek (Wegens verbouwingen v/d woning en een nieuwe baan bij de gemeente Amsterdam daarbij dus ook omscholing blijft er weinig tijd over).
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die de intresse delen om een club op te richten want dat verdient de 127 zeker.
Mvg R. Minnebo