piep in speaker/punto sporting

• porting

Ik ben in bezit van een fiat punto sporting uit 2000.

Er zat een audio-systeem in geleverd door fiat zelf met 6 boxen, cd-wisselaar, en subwoofer. Maar zodra de motor draait en de radio aanstaat, hoor ik een irritant piep-geluid, volgens de dealer is dit een algemeen probleem bij de sporting en heeft dit te maken met de brandstofinspuitsysteem en is het niet te verhelpen.

Nou zou ik graag willen weten op meerderen dit probleem helpen en zo ja, is dit te verhelpen?!!

Bij voorbaat dank

• Niels

Dit is volgens mij een algemeen probleem die je bij alle auto's kan hebben… Als de toonhoogte van de piep afhankelijk is van je toerental tenminste… Hier zijn bij de betere audio-tune bedrijven wel filters voor te krijgen, maar soms is het probleem al verholpen met verleggen van kabels naar andere zijde van de auto. Tevens een keer de aarde draad checken zou niet overbodig zijn…

• Bastiaan

Wat Niels schrijft klopt. Ik heb het ook gehad en om het probleem op te lossen heb ik er een filter tussen gegooid.

Succes,

Bastiaan

Niels schreef:

>

> Dit is volgens mij een algemeen probleem die je bij alle

> auto's kan hebben… Als de toonhoogte van de piep

> afhankelijk is van je toerental tenminste… Hier zijn bij de

> betere audio-tune bedrijven wel filters voor te krijgen, maar

> soms is het probleem al verholpen met verleggen van kabels

> naar andere zijde van de auto. Tevens een keer de aarde draad

> checken zou niet overbodig zijn…

• porting

Ik heb het anders opgelost, ik kreeg van autoexpert mijn garantiecertificaat binnen, daar stond op dat ook de standaard audio onder de garantie viel. Ik heb gebeld en nu gaat de dealer de bedrading omleggen, i.p.v. rechts gaat dit dan door het midden.

Bedankt voor jullie hulp