ruitenwisser punto

  • Fons

    Van mij 2001 punto valt af en toe de rechter ruitenwisser uit.

    Het blijkt dat de bedieningsarm van de pin af glijdt.

    Ik kan niets vinden van een soort borging van de bedieningsarm.

    Weet iemand hoe ik de arm voorgoed vast kan zetten?

    Alvast bedankt

  • frank

    ik heb hetzelfde,ik wil proberen en rivet onder te lijmen met metal lijm zo dat de pin niet meer kan los schieten, anders wordt het een nieuwe. en duure krap volgens de fiat dealer kost het rond de 200€ all in ???

  • Fons

    Daar was ik al bang voor.

    Zelf zat ik al te denken om met een grote tang ofzo het uiteinde van de as te vervormen dat de wisser er niet meer af kan schieten.

    Maar als ik dan de boel verkloot ben ik nog verder van huis

  • frank

    ik heb nu een grote rivet bol geslagen en met silicone kit er onder geplakt pas op dat er geen kit op de lange arm komt aleen op de pin vast plakken, hij zit er nu 2 dagen op en het lijkt dat het gaat lukken, laat meer weten over een paar weken of hij nog vast zit.

  • Fons

    Ik heb van een aluminium stripje een beugeltje gemaakt en die op de loshangende arm geomteerd met tyraps. Het beugelte drukt nu op de bovenzijde van de verbinding met de ruitenwisserarm. Hierdoor kan de arm niet meer van de pin afschuiven omdat deze met het eigen gemaakte beugeltje omhoog gehouden wordt. (beetje duidelijk….. ? )

    Als het goed werkt vervang ik de tyraps door schroefjes (moet dan wel wat gaatjes boren in de ruitenwisserarm).

    Indien gewenst kan ik ook proberen wat foto's te maken.

  • frank

    bij mij zit he nog vast maar als jij fotos maakt stuur deze dan eff naar mij aub. frankcorten@hotmail.com

  • frank

    de mijne is weer kapot!!! dus nu heb ik een gemaakt net als die foto van jou, iets anders en vast geschroefd , nou zit hij heel goed vast en werkt prima!!!!!!!!!

  • Erwin Mizee

    Hallo heren

    Ik zit sinds vandaag met hetzelfde probleem.

    Is het mogelijk dat ik misschien ook een fototje van een van jullie krijg om dit probleem te verhelpen.

    Alvast bedankt

    Groetjes Erwin

  • frank

    dat is doed erwin maar ik moet wel een email adress hebben om die foto op te stuuren

  • Nick

    Beste Frank,

    Ook onze Fiat Punto uit 2003 (net een week in ons bezit) heeft hetzelfde probleem met de rechterruiterwisser: hield er zojuist mee op. Zou je de foto ook naar mijn e-mailadres kunnen sturen? Alvast bedankt…