Fiat Marea Weekend 1.6 ELX

  • Mies

    Dag Allen,

    Wij zijn van plan om een Fiat Marea Weekend 1.6. ELX uit 1999 aan te schaffen. Onze vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met dit type Fiat?

    Alvast dank voor jullie reacties.

  • Arnoud

    Jullie willen weten waar je op moet letten neem ikaan.

    Wij hebben recent nog een Weekend aangeschaft en het voornaamste probleem zit hem in de draagarmen deze moeten bij ongeveer 120000 km echt vervangen worden. Je kunt dit merken door het schuiven en trillen van/in de neus.

    Voor de rest zijn er geen echte punten waaraan je aandacht moet besteden. Gewoon een goede en degelijke wage.

    Ciao encora

  • janny

    wij hebben ik meen ca. 3 jaar met een 2e hands aangeschafte fiat marea weekend 1.6 elx gereden en ik moet zeggen dat wij ondanks nog 1 jaar garantie geen klachten hebben ondervonden. Wij waren zeer tevreden met de auto en zijn prestaties en hebben deze destijds weggedaan omdat mijn man meer kilometers ging maken. we zijn toen overgestapt naar een brava diesel. Ik moet wel zeggen dat wij met onze marea totaal maar iets van 60.000 km hebben gereden en er 31.500 op stond toen wij deze kochten totaal dus 91.500 op de teller Dat van die draagarmen zegt mij dan ook niets. Wij vonden het een mooie en fijne auto. Ik kan deze dan ook alleen maar warm aanbevelen.

  • TM

    Hallo, Fiat Marea weekend-rijders

    Sinds enkele maanden loopt de accu van mijn Fiat Marea Weekend, 1.6 ELX, bouwjaar 1999, langzaam leeg, met als gevolg startproblemen na enkele dagen stilstand.

    Al 2e nieuwe accu geplaatst, helaas zonder resultaat. Heb zelf de lekstroom gemeten met A- meter in serie met - kabel van accu: deze bedraagt 250 mA en is zeer waarschijnlijk veel te hoog. Bij verwijderen van zekering van 10A links onder dashboard, waar o.a. de binnenverlichting en de voeding voor instrumenten, zoals toerenteller, snelheidmeter en benzinemeter op zijn aangesloten, is deze lekstroom weg en start hij goed, ook na enkele dagen stilstand. En er blijft beslist geen binnenverlichting branden.

    Ra, Ra, wat kan dit zijn en wie kent dit probleem en waar zit eventueel het onderdeel waar deze lekstroom naar toe gaat.

    Graag uw reactie

    Gr, TM

  • thei

    Is zoeken naar de bekende naald in de hooiberg,begin eens met alle deurcontacten van de binnenverlichting droog en schoon te maken,ws heb je daar een vochtprobleempje zitten welke die lekstroom veroorzaakt,in het instrumenten paneel niet snel en zit bv de sluiting in de bedrading van de benzinemeter dan slaat deze niet meer uit,zelfde met snelheid en temp meter.

    De binnenverlichting wordt door de min van de lamp aan massa te schakelen door de betreffende deurcontacten,vergeet ook de schakelaar van de kofferbak verlichting niet.