FIATdealer Autohuis Ede-van Wirdum BV

  • Joey

    Goedeavond waarde FIAT fans en Italiaanse auto liefhebbers

    Hier volgt een waarschuwing voor mensen die zaken doen of van plan zijn te doen met FIAT dealer Autohuis Ede- van Wirdum BV. Tevens kan dit schrijven beschouwd worden als een open brief aan FIAT auto Nederland!!!!!

    Onlangs heb ik mijn auto aangeboden voor een kleine beurt en een APK. Vooraf was afgesproken dat dit 220 euro incl btw ging kosten. Een redelijk bedrag leek het zo. Ik had verder geen speciale klachten en mijn auto een Lancia Dedra SW met 1.8 VVT motor. Anderhalf uur na het brengen van de auto belde men al en werd mij een waslijst van kleine zaken gepresenteerd die er mis zouden zijn. Ik hoorde zaken noemen waarvan ik wist dat ze niet waar konden zijn en vroeg om het bedrag dat dit dan zou kosten en sloeg toen helemaal achterover. Men had een bedrag 600 euro in gedachten. Let wel het duurste onderdeel was een rubber slang en het ging hier om 65 euro wat ik al niet kon geloofde. Ik vroeg naar het uurtarief en hoeveel man-uur men aan de auto moest werken maar toen bleef het even stil.

    U begrijpt het al, ik zei stop maar en ik kom vanmiddag de auto ophalen. 's Middags de manager erbij en gevraagd wat er nou mis was. Hij kon niet laten zien dat mijn ruitewissers kapot waren want dat waren ze niet. Ook mijn kenteken verlichting was in orde. Nou om een lang verhaal kort te maken het zijn een stelletje oplichters en ze verkopen dit ook nog eens op een zeer doorzichtige wijze. Je hoeft geen autokenner te zijn om hun verhaaltje onderuit te kunnen halen.

    Ik ben alleen bang dat er al veel mensen zijn opgelicht. Het trieste is ook dat ik 193 euro heb moeten betalen voor alleen olie verversen want verder hebben ze met die kleine beurt echt niets gedaan. En ze weigerde een APK af te geven voordat ik die 600 euro zou betalen! Ik was in staat om aangifte te doen van oplichting! Dit bevestigd weer mijn vooroordeel dat die dealerbedrijven zakkenvulllers zijn en dat al die systemen zoals APK, Nationale Autopas, BOVAG garantie etc alleen ontworpen zijn om geld in de lade van de dealerorganisaties te brengen! Het drijft de prijzen nodeloos op en creert een schijn wereld van betrouwbaarheid. De oude dametjes in deze wereld, die bang zijn opgelicht te worden door een bedrijf, zijn terecht bang!

    p.s Weet iemand nog een betrouwbaar autoberdijf voor mijn Lancia Dedra?

  • een fiat liefhebber

    Dit heb ik meegemaakt met de fiatdealer in hoofddorp< ik bracht mijn punto voor de apk en toen ik hem ophaalde kon die alleen gekeurd worden na reparatie,s van div onderdelen kosten 1000 euro ik heb de auto opgehaald en hem gebracht naar een een onafhankelijke garage hier was ik 50 euro kwijt ik voelde mij behoorlijk belazerd.

  • alexander

    nu inmiddels 10 jaar geleden

    word het niet eens tijd dat dit weg gehaald word

    waar is het recht van hoor en weder hoor

    het verhaal is incorect

    mvg alexander

  • thei

    Mhhh,de betreffende dealer kan en mag hier toch ook reageren,doet ie niet.

    Oplichting is natuurlliijk geen sprake van want die €600 zijn niet betaald :)-D