handrem

  • willem

    Hoi,

    Ik heb iets doms gedaan.. ik heb een heel stuk, denk een kilometer of twee/drie, met de handrem erop gereden. Snap ook niet hoe het gebeurd is, omdat normaal gesproken ik m er echt niet doorheen trek. Maar nu schokt ie heel erg als ik het gas loslaat en dan uitrol zeg maar..

    iemand een idee of dit heel ernstig is of dat het vanzelf weer weggaat??? en wat ik er kan doen, of zeggen jullie dat ik er sowieso mee naar een garage moet gaan??

    laat het me ff weten,

    Thanks

  • sanne

    jeetje wat dom zeg haha nee hoor mijn schuld.. hihi sorry

  • Bastiaan

    Je hebt misschien kans dat ie een tijd lang een onvolledige verbranding heeft gehad en dat dit het stotteren veroorzaakt. je hebt kans dat je na een tijdje gereden te hebben (of een korte tijd met hoge toeren rijden) er geen last meer van hebt.

    Verder zou ik wel even voor de zekerheid naar Euromaster gaan waar je gratis een remmencheck kan laten verrichten. De kans is er dat de remmen en/of schijven zo heet zijn geworden dat ze misschien ernstige slijtage op hebben gelopen. Euromaster kan kijken voor je of er problemen zijn ontstaan.

    Je kan het ook merken aan “schokkend” remmen, een geluidje wat je niet kan plaatsen bij je achterwielen, hellingproef op een stijle heuvel ofzo en als je je handrem aantrekt dat je auto naar achteren glijd (kan duiden op slijtage van je remschoentjes).

    Succes, Bastiaan

    Ps: laat je weten of er iets is uitgekomen?